Her Satıcıya Sorulması Gereken 8 Kritik Soru

Her Satıcıya Sorulması Gereken 8 Kritik Soru

Her Satıcıya Sorulması Gereken 8 Kritik Soru

Teknolojide bol bol seçenek bulunur, ancak az sayıda doğru satış noktası sistemini (POS) seçmek önemlidir. Mağaza ya da restoran formatı ne olursa olsun, işin geleceğinden emin olduğu tek yer burası. Müşterilerle iletişime geçin. Sonuçta, mallar veya hizmetler için ödeme alınır. Kişisel etkileşim ve paradan çok daha fazlası var.

POS, satışları izleme aracıdır ve envanter, sadakat tercihleri ve faydaları, promosyon fırsatlarının dağıtımı ve yönetim görünümleri veya restoran aktivitelerinin göründüğü bir penceredir

Bir POS sistemini değerlendirirken, her satıcının sorması gereken sekiz kritik soru:

1.       POS yazılımı benim olmazsa olmaz özellikler listemi karşılıyor mu?

İşletmenin ihtiyaçlarının detaylı bir şekilde incelenmesi, POS sisteminin o işletme için yarar olup olmadığını görmenin ilk adımıdır. Yazılımın sunduğu özelliklerden daha fazla yararlanmak işletmeye ve satıcıya maksimum değer sunar. Yöneticiler ve çalışanlarla görüşmeler yapılmalıdır. Çoğu POS sistemi satın alma işlemlerini kolaylaştırmaktadır, ancak daha iyi POS sistemleri, stok yönetimi, kredi kartı güvenliği, satış raporları, yönetim, müşteri veritabanları, çalışanların zamanlarını tutma, pazarlama programları ve daha fazlasını yapabilir. Bu özellikler sahip olmanız gerekenler listenizin içerisindeyse, bir göz atmak istersiniz. Değilse, mümkün olduğunca işlevsel ihtiyaçlarınızı karşılamak için daha iyi tasarlanan bir POS sistemini incelemek isteyebilirsiniz.

 

Restoran, Kafe ve Bar endüstrisinde POS şu şekilde çağrışımlar yapabilir:

• İşletmenizi bölümler halinde çoklu kontrol eder,

• Kâğıt adisyondan sizi kurtarır,

• Rezervasyonları takip edebilirsiniz,

• Masalarınızı bölümlere ayrı ayrı tanımlayabilirsiniz,

• Alınan siparişleriniz mutfakta direkt gözükebilir,

• Menülerinizdeki ürünlere ait stok takiplerini düzenli şekilde kontrol edebilirsiniz.

 

2.        Hangi POS donanımına ihtiyacım var?

Kasa çekmecesi, makbuz yazıcısı, dokunmatik ekran, bilgisayar, barkod okuyucu, adisyon yazıcı gibi temel POS donanımları, tarayıcı ve ödeme terminali çoğu POS sistemi için standarttır, ancak gelişmekte olan teknoloji dünyasında, dikkate alınması gereken daha çok şey görürsünüz. Örneğin, cep telefonundan direkt sipariş verebilmeyi, dijital menü ile garson beklemeden kendi siparişinizi oturduğunuz masadan direkt vermeyi seçebilirsiniz.

 

Göz önünde bulundurulması gereken diğer ekipmanlar:

• Siparişleri farklı mutfak/bar alanlarına otomatik olarak gönderen mutfak görüntüleme sistemleri. Bu, mutfak/bar ve salon içi çalışanının siparişi alarak direkt iletmesini sağlıyor.

• Dijital menüler. Müşterileriniz için garson bekleme işine son verebilirsiniz.

• Çalışanların standart sabit POS sisteminin işlevlerini kullanabilmelerini sağlayan Mobil Sipariş Alma Uygulamasını (Mobil POS) kullanarak bir masada siparişleri alabilir.

 

POS sistemi ve yukarıdaki çözümler gibi ek donanım seçenekleri satın alırken hepsi uyumlu olmalı ve sorunsuz bir şekilde çalışmalıdırlar. Bu genellikle onları tek bir POS yazılım firmasından almak anlamına gelir. Çünkü donanım tedarikçisi ve yazılım tedarikçisi uyumsuzluğundan kaçınmak önemlidir.

 

3.        İşletmem için gerekli olan kaç POS (Donanım) sistemi var?

İşiniz için satın alacağınız POS donanım sistemlerinin sayısını belirlerken gerekli birkaç temel faktör vardır. Bu faktörler, işletmenizin büyüklüğü, çalışan sayısı ve POS ekipmanınızı barındırmak için fiziksel alanınızdır. Donanımlar geleneksel olarak, Restoran, Kafe veya Barlar için türüne bağlı olarak, sabit POS sistemleri tipik olarak sipariş giriş bölümleri, garsonların çalıştığı bölümler, barın veya mutfağın arkasında bulunurlar.

 

İhtiyaç duyulan POS Donanım sistemlerinin sayısını belirlemede işletmeler şunları dikkate almalıdır:

• Sipariş veren çalışan sayısı. Bir restoran, kafe veya barda bir veya birden fazla terminal için sayı personel sayısıyla orantılı olmalıdır.

• İşlerin en yoğun zamanlarında durum yakından gözlemlenmeli ve POS donanım sayısı ona göre planlanmalıdır. Müşterilerin akın ettiği bir zamanda siparişlerin alımı uzun süre sürmemelidir.

 

4.        İşletmemin bir mobil POS'a ihtiyacı olacak mı?

Mobil POS, işletmeler için Ana POS sistemlerine ek olarak artan bir trend halindedir. Ana POS sisteminin tam anlamıyla yerini almaz fakat ana işlemleri yapmanızı sağlar.

Bir restoranda, örneğin, mobil POS, garsonların sipariş verme ve ödeme işlemleri ile birlikte işletmenin verimliliğini artırmasını sağlar. Mobil POS teknolojisi, çalışanların zaten aşina olduğu donanımları sıklıkla kullandığından, bir tablet veya akıllı telefon ile Ana POS sisteminde yapacağı işlemler için harcayacağı zamandan daha az zaman harcarlar.

 

5.        İşletmemde eklenti modüllerine veya ek entegrasyonlara ihtiyaç var mı?

Çok kanallı bir dünyada, birçok işletme birden çok kanal üzerinden işlerini eşzamanlı olarak yürütüyorlar. Teknoloji meraklısı tüketiciler için çevrimiçi sistemler önemli olmaya başladı. Online sipariş ve e-ticaret gibi uygulamalarla POS sistemleri bağlantılarında artış görülmektedir.

 

Örneğin, satış ve teslimat sağlayan bir restoran, daha fazla müşteriye ulaşmak için online sipariş uygulamalarından faydalanmaktadır. Çevrimiçi sipariş özelleştirilebilecek birçok eklentiden sadece biridir. POS sisteminiz, işinizin benzersiz ihtiyaçlarına dayanır. POS yazılımını seçerken, POS sağlayıcısı, isteğe bağlı modülleri ana POS yazılım teklifine ek olarak önerebilir. Popüler eklentiler arasında muhasebe entegrasyonu, hediye kartı, sadakat, işçilik ve zamanlama yönetimi bulunur.

 

6.        Ödemeleri nasıl alacağım?

Bazı POS Yazılım sistemleri kredi kartı ödemelerini banka entegrasyonlarını kendi içerisinde barındırabilirler. Bazıları da bu entegrasyondan kaçınmak isterler. POS sistemleri ödemelerinizi, yemek kartları, nakit veya kredi kartı (bağlı veya hariç) yapma imkanı sunmaktadır.

 

7.        Nasıl satın alabilirim?

POS sistemlerinin satın alınmasının en yaygın yolu ana merkezden almaktır. Fakat bayilerden satın almak ise daha hızlı destek sunmayı sağlamaktadır.

 

Bir POS sistemi satın almak için birkaç seçeneğiniz vardır:

• Satın Alma: POS sisteminizi doğrudan satın aldığınızda, gelecek ödemeleri ortadan kaldırırsınız.

• Kiralama: Kiralama size, sabit bir dönem için aylık ödeme seçeneği sunar. Tam bir ön ödeme yerine faiz ekler. POS sisteminizi kiralarken bir satın alma seçeneğiniz de vardır. Bu, tamamen satın almak için sadece kalan bakiyeyi ödemenizi sağlar ve kiralama sözleşmenizi ortadan kaldırabilirsiniz.

• Aylık abonelik: Donanımı, yazılımı genellikle düşük bir aylık ücret ile içerebilir. Sadece ödeme yaptığınız ay için kullanım imkanı sağlar. Fakat işletmeler için bu tarz bir satın alma yöntemini tavsiye etmemekteyiz.

 

8.       Ne tür garanti ve destek seçenekleri sunulmaktadır?

POS sistemi özellikle yoğun bir zamanda kilitlenir veya düşerse acil olarak bir desteğe ihtiyaç duyulur. Satın alımlar sırasında muhakkak garanti süresini ve tüm ücretli ve ücretsiz destek seçeneklerini öğrenin. Sınırlı teknoloji deneyimi olan küçük işletme sahipleri için, POS sistemi satın alımında destek kritik bir rol oynar.

 

Pek çok POS sağlayıcısının sunduğu üç temel teknik destek seçeneği vardır. Bunlar:

• Değişim: Bu destek seçeneği ile işletmeler donanım arızalarını tamir edecek veya değiştirecek olan üreticiye geri gönderir.

• Yerinde Onarım: Bu destek seçeneği, profesyonel bir tamir görevlisi getirecektir.

• Uzaktan Servis: Bu destek seçeneğiyle bir uzman, POS sisteminize giriş yapar. Yaşadığınız sorunu belirlemek ve onarmak için kendi konumundan destek verir.

 

Özetlersek,

İşletme sahipleri kârı ve verimliliği en üst düzeye çıkarmak için tam özellikli POS sistemlerini kullanabilir, ancak işletmenin ihtiyaçları ve POS sisteminin öncelikli olarak hangi iş türleri için farkında olmalıdırlar. Önemli olan şu ki; işiniz büyüdükçe gelecekte ihtiyaçlarınızın neler olacağını düşünmek ve sizinle birlikte ölçeklendirilecek bir çözüm satın almak istersiniz. ixirPOS olarak yanınızda olmak ve isteklerinizi karşılamak isteriz.

 ***ixirPOS***

Müşteri Temsilcisi

Biz Sizi Arayalım

Daha detaylı bilgi almak için 0850 441 49 47 nolu telefonu arayabilirsiniz veya numaranızı bırakın biz sizi arayalım.